dilluns, 21 d’agost del 2017

Pic del Mil Menut

El Pic del Mil Menut (2729m), és troba situat en el Principat d’Andorra, mes concretament a la Vall de Ransol. És un cim fàcil i curtet per poder fer-lo amb una matinal perfectament. Però, aquest cop volem anar a passar  una nit al petit i confortable refugi de Coms de Jan a 2100.
Per arribar-i solsament tardarem uns 35 minuts, cosa que ens permetrà portar força cosa per fer un bon sopar i un bon esmorzar. Nomes dues coses, primera: el refugi te dos seccions una amb llar de foc i l’altre amb estufa de llenya, la millor és la primera doncs l’altre s’hi varen cagar un cavalls a dins (ara esta neta) però fa força pudor. I la segona: els cavalls que hi trobareu segons la època que hi aneu, doncs els molt eixerits saben el lloc on és guarda la sal i obren la porta, tan de dia com de nit, és a dir que si us toca dormir en aquest potser us lleparan el nas quant estigueu dormin un cavall o un poltre. Tot dependrà de com és tanqui de be la porta. Be les dues habitacions son per quatre persones. El que si que tindreu de segur, son unes bones vistes nocturnes al costat del foc.
En quant el cim tot sortint del refugi creuem per ma esquerra uns contraforts al costat de una petita cascada i seguidament aneu a buscar el coll que separa el Pic del Estany Mort i el Mil Menut. Pujarem per la carena amb bones vistes per el vessant francès, amb les seves llargues valls com la de Osé i els cims circumdats andorrans. Cim de dues puntes, a quina la mes alta?. Nosaltres vàrem tornar per el mateix lloc de pujada però és pot baixar cap a la collada de Jan i baixar per un pedregam fins trobar de nou el camí de pujada.

Val molt la pena, sobre tot, perquè segurament no hi trobareu ningú, be a partir del refugi si aneu al estiu estar a petar de gent.

Sortida d'estiu realitzada amb l'Angi, Agnès i Rubèn.