diumenge, 19 de març del 2017

Puigmal x 2

Tornem a estar a Núria aprofitant que encara aguanta la neu i el 2x1 del carrilet. Sembla mentida però la cosa encara esta molt be per el sector, inclòs molt millor que el sector de Vallter, doncs alguna cosa farem, el primer però aprofitar que Núria en aquelles hores esta desert per fer l’esmorzar a la zona habilitada per fer-hi pic-nic , doncs el bar en aquelles hores tot just l’estan obrin.
Sortim amb el bocata i el cafetó ja fet i ens dirigim cap el Puigmal per la Coma del Embut, anem pujant fins la  collada d’Err, aquí veiem que el vessant nord, esta bastant malament, cosa que normalment és al inrevés. Res pugem cap el cim del Puigmal i decidim.
Hem pujat força rapits i al cim poqueta gent, parlem amb un francès que be de l’altre vesant i ens comenta que la cosa esta molt dura, doncs anem a buscar un vesant a on puguem trobar la cremeta matinal, a veurà si ho encertem. Tornem cap a la Collada d’Err tot fent la primera baixada, traiem els esquís i remuntem vers el Pic Petit del Segre (2812m) aquí ja veiem clar el lloc per on baixar, el coll que ja justa abans del Puigmal de Llo. Arribem al coll (2750m) i ens trobem dos que i venen de pujada, ens diuen que trobarem cosa guapa, esquís als peus doncs i comencem a xalar de valent amb la baixada que ens anem trobant, cremeta de tub, seguim la baixada fins trobar la pista que baixa a les pistes d’Err Puigmal (tancades), el sector de les pistes molt millor innivat que la part nord del Puigmal. Tornem a posar pells que ens toca de nou tornar a pujar el Puigmal. El sol en aquelles hores del mig-dia a fet de les seves i ja comença a estovar el mantell, cosa que ens facilita la progressió, per aquí ja comencem a trobar molta gent, la majoria amb gavinetes posades, seguim per el camí típic cap el Puigmal i res de nou som a cim, aquest cop si amb molta gentada.
Hora de baixar, però anirem de nou cap a la Collada d’Err, doncs al pujar hem deixat una feina a fer. Brutal la baixada de la part mes dreta del coll, ens anem decantat cap el lloc denominat la Estanyola, és a dir per el sector esquerra de l’Embut, neu crema-crema, anem seguint fins la cota 2300 que creuem l’Embut i la vessant per anar a buscar el Pla del Ortigar, d’aquí ja veiem als peus Núria, baixem al costat de un espero rocós entre petits pins tot pel dret fins trobar el pont per creuar el riu, i res de nou a Núria ara si però tota plena de gent.
Una bona circular de 1900 metres de desnivell i encara amb molt bona neu...esperem però que la calor ens deixi si no poc l’hi quedarà.

Hem estat la Regi, el Noi del Montseny i jo mateix.

cap el Petit Pic del Segre

baixada cap a Err- Puigmal

el coll al fons

al fons les ex-pistes de Puigmal 2000

el Noi del Montseny

collada d'Err

Núria al fons

Com he dit la neu a baixat molt al sector de Vallter i Freser de la setmana passada que hi vàrem ser, de gent i continua havent-hi força gentada. Si la cosa continua igual del primer aparcament aviat no és podrà pujar, o millor dit baixar. Totes les cares sud bastant tocades, però encara podem pujar al Bastiments amb comoditat, això si, sols segur que no.